Saavuin maanantaiaamuna Costaan ja lähdettiin heti Adrianin kanssa pienelle Jaco/Hermosa tripille. Jaco on parin tunnin ajomatkan päässä San Josesta oleva surffikaupunki. Täällä on sadekausi jo meneillään ja kaikkialla on ihan vihreää.

Playa Hermosa.
Vihreät maisemat.
Krokot vaanii joessa.
Jacossa tein varmaankin uuden ennätyksen siinä, miten nopeasti lentokoneen laskeutumisen jälkeen voi olla surffaamassa. Siihen meni kaksi tuntia. Ajettiin suoraan Playa Jacolle. Purin laudan lautapussista ja kaivoin toisesta laukusta bixut, Adrian kävi jostain naapuritalosta hakemassa vahaa ja lainaamassa leashin. Ja eikun veteen. Playa Jaco on mukava beach break, ja aallot oli pieniä. Surffattiin parisen tuntia kunnes kaikki allot alkoi olla closed out.
Playa Jaco
Jacon jälkeen jatkettiin Playa Hermosaan. Hermosa on vähän kovempi breikki ihan Jacon vieressä. Majoituttiin johonkin hostelli/hotelliin. Sopivampaa tidea odotellessa koitettiin tasapainoilla slack linella ja käytiin morjenstamassa Costa Rican surffimestaria ja Adrianin kaveria Gilbert Brownia. Mä tosin vedin sikeitä sohvalla kun pojat vaihoi kuulumiset. Iltapäivällä surffattiin Playa Hermosaa. Aallot oli edelleen pieniä, mutta kyseessä oli todellakin kovempi breikki kun edellinen Jaco tai koti-Guiones. Aallot oli itse asiassa tosi hyviä! Ja tuubeja! Munkin piti saman tien lopettaa nynnyily. Siellä oli sen verran paljon ja kovia surffareita vedessä, ettei kehdannut jänistellä ja olla menemättä jos oli oma vuoro. Ja olikin paljon paremmat surffit kuin aamulla. Surffattiin ihan pimeän tuloon saakka.

Playa Hermosa
Mä + Costa Rican surffimestari Gilbert Brown 🙂
Tää näyttää ihan vakaalta…
tasapainoilua…
Illalla syötiin meidän hostellipaikan ravintolassa aivan järkyttävän hyvää tonnikalaa. Se ruoka oli niin hyvää, että olis melkein jo pitänyt arvata että jotain on kuitenkin pielessä. Sain nimittäin ruokamyrkytyksen ja nyt onkin mennyt pari päivää vesssanpönttöä halaillessa. :/